Pandora box

Lagu korea entah siapa pon aku tak pasti bermain di telinga aku tatkala aku mula untuk menulis entri kali ini. Dah lama aku tak terjaga malam buat perkara merepek macam yang aku tengah buat sekarang, rindu. Aku sekarang menjaga sungguh biological clock badan aku. Cuma malam ni lah, aku skip.


Jam sekarang hampir tiga pagi. Aku baru siap tukar layout blog siap edit code dia tau, semata lah hajar. Dah lama tak buat tak sangka skill baca coding html tu ada lagi. Bangga sekejap. Sepatutnya malam ni aku stay up sebab nak edit paper yang tertangguh sekian lama tapi baru edit sikit dah kelaut mood aku. Sia-sia je tadi menapak the mines semata nak beli kopi untuk stay up malam ni tapi aku buat mende tahpape. Takpelah hajar, sukahati ko lah.


Entri kali ni aku malas nak buat ayat cecantik, berbahasa ke apa, malas. Mood berbahasa aku tak datang tapi aku nak tulis entri jugak. Sebab aku rasa aku kene tulis sesuatu atau pon aku saje je nak type kat keyboard eh. Boleh lah memana asal aku bahagia.

Aku nangis dua hari berturut. Punca bukan hormon sebab timing dah lepas, ni sebab kene reject. Yup, kene reject. Tak sangka kene reject punya perasaan tu pedih jugak eh. Walaupun takdelah bercinta ke apa, baru tanya tapi pergh perasaan kene reject tu rasa dia sampai rasa diri ni useless tak berguna lah. Sampai ke situ ye. Tak sangka lah. Yupp, I'm discovering my new side everytime. Aku tak sangka lah yang aku ni ada side selemah ini tapi rupanya ada. Well, now I'm okay lah. Cuma itulah terkejut sikit dengan respon emosi sendiri. Lemah hati tisu sangat. Baru kene reject bukan break ke apa tapi perghh dasat jugaklah. Funny jugak at the same time. Muka rock tapi hati tisu.

Tapi yang terkejut dia, emosi aku ni boleh plan nak meletup bila. I got the news pagi on the way pergi kerja, masa tu okay lah nothing. Biasa lah rejection is quite normal. Not everyone you like will like you back kann. Aku pon masuk office kerja macam biasa and bila nak balik rumah, masuk kereta terus meleleh air mata. Belum keluar building office dah meleleh air mata sama dengan air hujan turun waktu tu. Air hujan turun memula gerimis pastu lebat along the way aku balik hari tu. Same goes with air mata aku. Jalan quite jammed jugak lah time tu tapi its good lah sbb aku pon dah tak jelas dah mata nak tengok jalan. Nangis kemahen teruk sampai kene bukak spek. Dehek hajar lemah. Nasib baik roomate aku dah balik kampung haritu, kalau tak mesti dia ingat aku stress teruk kat tempat kerja sampai balik rumah mata bengkak. Aku nak cerita pon segan sebab nampak nau lemah dia. Ek eleh biarlah lemah, dah memang aku lemah kann. Being lemah tak menyusahkan orang pon, aku lemah sorang-sorang. Maksud aku hati aku lemah. Jiwa aku tough, body aku tough.

Sambung balik nangis malam tu before tidur, esoknya pon nangis lagi. Begitulah hajar setelah terima rejection. Hati hajar lemah sikit. 


Tapi kan harini aku fikir balik secara rasional, aku ni nangis teruk sangat bukan semata sedih kerana kena reject oleh orang tapi ada sebab lain. Ada thought lain yang menyinggah dalam kepala aku, am I that bad, am I that dislikeable. All these kind of question came to me. 


Aku mengaku lah, being rejected do question myself as a person a lot. It does affect me. But only for a few moments sebab now aku dah okayyyy. I'm good and I'm enough. No need to lower myself or meet anyone punya expectation cause I just need to be me. Kalau orang tak suka, that is their loss lah cause I'm freaking awesome and beautiful. I mean that's a fact, no need to speak out loud pon cause it freaking obvious. Jyeaahhhh cool cool cool.


But one thing I love is every time something happen in my life, I discover my new side which I never knew before and I'm suprised. Yuppp aku ni dah rasa macam hidup ni macam buka pandora box, well after all life is new for me (basically for everyone kot). Tomorrow is new day for me.


P.S Now aku takut sikit nak making first move, tunggu je lah jodoh turun dari langit

Comments

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti