crush yang dah crashed




#Disclaimer ; I decided to wrote this things down as a reminder to me that I've acknowledge the feeling having crush and liking someone and the sadness also the feelings to move on, muaaaaahh

Cerita pasal crush 

Definisi crush adalah seseorang yang kita suka dalam diam dan kebarangkalian utk dia suka kita adalah senipis kulit bawang dipotong halus lapan belas ratus kali.

Masa semester satu waktu aku asasi, aku tercrush kat sorang classmate aku yang jadi partner aku waktu kelas english. Aku adore dia sebab muka dia selenga gila and senyap. Aku ingat aku adore dia biasa2 je tapi rupanya aku adore dia extra sikit sebab bila aku jumpa dia aku punya mood of the day tu macam brightens up sikek. Mende crush ni macam getting serious bila masuk degree and eventually my close friends tahu including guys. 

Tapi bila member aku tahu bab ni depa tak support langsung, naaaaaa i don't care. Hahahahaahaha sukahati ai lah nak crush kat sapa. But but but aku start perasan He ignoring my presence. Ye gais dia always batu kan aku. Dia buat macam aku ni tak wujud, even my friends pon perasan mende ni. Yeah obviously dia mestilah dah tahu aku suka dia sebab member aku yg tahu tu pon kawan dia sooooo aku punya assumption waktu tu adalah dia taknak bg harapan kat aku sebab dia tak suka aku and that's the reason dia batu kan aku. Okay aku move on.

Ehhh tak aku move out terus. Cehh konon.

Sebenarnya aku suka dia lagi cuma aku tak over lah tapi kan aku tak pernah pon confess ke apa kat dia and tak pernah pon aku buat pape, apa yg aku buat adalah bragged kat kawan2 how he made my day by terserempak dgn dia kat lif atau perasan pakai baju sama kaler dgn dia, I don't even tegur dia. I just poyo over board depan kengkawan ai.

And I slowly stop doing all those things and bragged how I have move on from him. Hahahaha 😂

Tapi sebenanqnya aku crush lagi kat dia sampai satu tahap aku pernah design kad kahwin nama aku dgn dia 🙄, padiaa tah aku buat. Ehh time tu aku tgh design kad kahwin abg aku lahh. Hahahahhaha ngeng petala kelapan.

And the sad part is here eberibadeh. Aku tak sure time tu tgh intern or aku dah start kerja, my best friend drop the bomb. I still remember clearly the moment, time breakfast dia cakap camni,

She: Dulu ko pernah cakap kat aku kan yang ko betul2 akan move on dari dia kalau dia dah serius dengan seseorang kan?

Me: Yaaaa, nape beb? Dia dah nak kahwin ke? (Jantung tu berdegup tak main2 beb)

She: Dia dah serius dengan someone. Aku kenal orangnya (and she explained who the girl is but I don't really care actually at that time)

Me: Ohh really, since when? (Nada nak bergosip macam gosip retiss, heksaited gitu)

Sebenarnya dalam hati dah hujan. 

Masuk kete, start enjin start lah hujan ayaq mata macam baru lepas putus cinta pakwe curang depan mata entah apa tah. Over nau

Teruk beb ai nangis waktu tu. Dari subang sampai Putrajaya nangis teruk nau mata merah gilaaa. 

I mute his tweet, saje no reason. Maybe aku nangis tu macam satu closure kot, maybe lah. Ya tuhan poyo namatey ayat aku dah macam putus cinta yg bercinta patbelas tahun 🙄

And eventually I move on. Bab aku bangga gila yang aku bebetul dah move on sebab aku dah boleh sembang dgn dia macam takda apa, mcm member lama and no feelings at all. Bangga bakhang and maybe because I already know that he is with someone and getting married soon 😂

And he's married now to his lovely wife. And masa dia kahwin tu, aku nangis gak walaupun aku bg hadiah kahwin and congratulating him on his marriage. Naaaaaah aku pon tak paham nape aku nangis ngenggg kann and aku dah tak crush lah kat dia sekarang sebab dia laki orang and his wife is much better than me 😂


Apa yang aku belajar dan sedar lepas aku tulis mende alah atas ni adalah bagaimana aku mengurus hati aku untuk semua perasaan yang pernah aku alami. Bermula dari perasaan suka-suka, kecewa, sedih dan redha (I think, not sure what would be the correct definition perasaan aku that time), semua perasaan tu adalah sesuatu yang kita kena acknowledge dan hargai sebab semua perasaan tu eventually will taught us what life is. Itu semua sebahagian dari proses kehidupan, well we can say that its a part of you getting to know yourself better. 


Comments

Anonymous said…
Even thoug is a crush, but at least u got the chance to watch movie and dinner before his marriage. Consider dating laaa 🙇🏻‍♀️

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti