Intro 'Travelog Clorox Hati'

alhamdulillah .

assalamualaikum wbt.

15 mac 2014
2343 waktu malaysia

Pandangan aku lontarkan ke petak kecik di sisi aku . Jauh aku merenung petak kecik tu walaupun pandangan luar tu kelam hitam pekat . Mak ngan ayah dah lama hayut dalam lena . satu keluhan terluah dek lelah dari tadi tak bergerak duduk statik . hati berdebar jangan cerita , dari part lambai tangan turun escalator kat KLIA tadi punya debar sampai sekarang rasa macam masih ada lagi .

 haiii debar hilang lah cepat .

Semalam waktu una hantar aku ke ktm masa nak balik rumah, tetiba hati sebak . una pesan sampaikan salam kepada Rasulullah . entah kenapa waktu orang lain pesan kirim doa aku hanya balas dgn anggukan dan insyaallah tapi waktu una luahkan pesanan hati mula terasa . pesanan seterusnya semua macam lalu masuk otak je sebab mata dah leleh air mata .

earphone aku tarik keluar dari beg . sumbat telinga kejap . lambat lagi ni nak sampai Dubai . ohh kitorang transit jap kat Dubai then baru ke Madinah .

Tadi waktu kat KLIA bermacam pesanan aku dapat dan yang pasti pesan kakak paling aku simpan kemas .

" Jaa nanti kat sana jaga mak elok-elok tau "

Inshaallah . aku berjanji dengan nama Allah ni . Hati mengungkap kata janji yang aku dah tanamkan sejak dari mak janji nak bawa aku ke sana lagi hari tu .

Punat kecil di hadapan aku tekan sekali . haus lah cik stewardess

Pagi sebelum bertolak ke KLIA tadi aku mohon lapangkan dada permudahkan urusan musafir usai mandi sunat dan solat sunat musafir . Ohh laptop nak tinggal lah nanti senang urusan una . Pecut jap gi rumah yanie utk hanta laptop . Jumpa yanie dapat pesanan baru dari cik yati . memang niat sebelum pergi nak jumpa yanie utk mintak sikit tenang wajah diaa . mintak sikit kuat hati dia . 

ehh encik pilot dah announce kejap lagi sampai . bidai putih penutup petak kecik tadi aku angkat . masih kelam hitam pekat takde beza . 

on the way nak ke gate tadi sebelum masuk flight, aku called shak . minta sikit semangat dia . 

ohh okey dah sampai Dubai . Baii . assalamualaikum :)






Alhamdulillah sampai madinah waktu subuh . Rasa sejuk seakan mencengkam jiwa yang dah memang beku dek debar dah selamat tiba di tanah suci . Ucap syukur tak henti .

Tapi dugaan travel tanpa kumpulan, sebelum keluar airport kami ditahan dek arabi . security ketat . ohh kena tunggu abang jemput ambik, sementara tu encik arabi ni 'baik hati' sangat tolong 'simpankan' pasport kitorang . Ayah berubah riak, mak mulaa cuak dan aku dah selamat menuju tandas . takpe ada kawan abang dah tolong untuk contact abang . nasib baik abang ni ramai kenalan kalau tak tersadai terkapai-kapai kitorang . Mak dah agak mesti dia tak bangun lagi then kabut nak pick up kitorang kat airport . hailahh abang .

subuh di hotel . dhuha di masjid nabawi . dan abang sambung pergi kelas macam biasa tapi sempat belikan sarapan untuk kitorang :)




*inshaallah ni baru intro




Comments

harumaki said…
bila nak sambung jaja :D
Anonymous said…
hajar, berzaman tunggu blog ni punya cerita bersambung,

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti