kena langgar todak

"ohh oke..okey..terima kasih ye ....aaa mintak maaf ye"

end call

pandang tingkap luar ... sebak ... bergenang

setitik jatuh .. setitik lagi

jatuh lagi .... lagi dan lagi

aduhh sakitnya ... pedih

dah hampir berbulan rasanya air mata tak jatuh menitik dek kerana perasaan begini . iyaaa biasanya aku ialah seorang haja yang coolio tough . air mata jatuh sebab cerita drama sedih bukan kerana tertekan dek perasaan kebersalahan yang diasak menyesak dada begini . 

minda ditujah ditonjol persoalan berjuta kenapa masalah cuai sendiri akibatkan masalah besar kat orang lain . lagi lagi orang lain itu adalah mereka yang banyak berkorban untuk keberjayaaan program ini . aduhh pedih mata bila air mata menitis lagi dan lagi . slurpee favourite pon boleh jadi sekadar hiasan mata je nak sedut walaupun seteguk pon tak mampu .

esok leraikan kembali persoalan kusut yang timbul ini dek kerana kecuaian mu haja . bila dua perkara digasak diasak dalam keadaan yang kekusutan perasaan ini kembali timbul . aduh sakit nya rasa tertekan ini . mohon dijauhkan lagi Ya ALLAH . aku seakan tak mampu .

aku hambur satu persatu kisah tekanan aku . puas terasa puas tapi seakan yang kurang . masih belum terhabis sepenuhnya . aku berteleku di bawah shower . reflect diri motivate diri push diri with no limit dalam linangan air mata *acah-acah drama bawah air hujan . satu habit baru ketenangan di bawah shower . tapi ini macam tak cukup lagi .

hampar sejadah . capai telekung . mungkin inilah jalannya . solat . ketenangan hanya padamu Ya Allah . surat cinta Mu ku belek dan aku baca . suatu arus positif *zuppp* mengalir masuk lembut dalam jiwa . ketenangan itu seakan terasa kini . tangan yang biasa menuding mengarah itu ini aku angkat memohon ampun Mu Ya Allah .


YA ALLAH

tuhan yang maha pengampun lagi maha mengasihani
jika ujian yang engkau datangkan kepadaku ini untuk mendekatkan aku kepadaMu
aku redha dan aku mohon kekuatanMu Ya Allah

Ya Allah 
sesungguhnya aku memohon ampun atas segala khilafku
jika selama ini apa yang aku kerjakan jauh dari niat untuk menjadi hambamu
aku mohon Ya Allah
kuatkanlah imanku dan lapangkan jiwaku
sesungguhnya perbaharuilah niatku Ya Allah

Ya Allah
jika program ini mendekatkan kami kepadamu
permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah
tapi jika sebaliknya
sesungguhnya hanya kepadamu lah kami berserah

Ya Allah
aku bersyukur diatas segala nikmat yang telah ku terima
jua ujian yang Kau datangkan
sesungguhnya ujian ini adalah nikmat dalam hikmah yang Kau hamparkan
ALHAMDULILLAH syukur Ya Allah .

amin ya Rabbal Alamin

tangan ku tekup ke muka . YA ALLAH . kuat haja kuat !

tawakal selesai kini usaha kena jitu . bersedia untuk esok menjelaskan peleraian kekusutan akibat kecuaian sendiri . mohon kekuatan sahabat .



. tiba-tiba pantai tenang dalam jiwa di langgar todak tanpa amaran .



Comments

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti