enjoying in trying

assalamualaikum wbt.

mood ; hujan

terasa tgn sipi2 kene air hujan . hehehe yelah dah ak dok betul2 sebelah tgkap . tak tutup pulak tu kompem kne tempias hujan kaannn. mcm sweet sgt . walaweeeee ~~~~

dah seminggu lebih juga lahh aku start cuti sem ni so far so good lah. task biasa lah aku kene buat everytime ak cuti , well u know - masak , basuh baju , sidai baju , kemas rumah , lipat baju - keje2 suri rumah selalu buat lah . kiranyee cuti adalah masa untuk aku menajamkan ilmu kesurirumahan aku. apekebende punye term tah aku gune . tibaaiii . since mak keje and ayah pon keje , aku laaaaa yang kene buat kann.

biasanye time cuti camni aku akan try resepi baru macam buat puding ke kek ke and so on lahh. tapi cuti kali ni aku try something different which is menjahit . waaaaaahh seronok wey menjahit. tapi ak jahit tudung laa. semua ni start masa cuti before alsp , aku dgn una try jahit tudung sendiri dgn tunjuk ajar dari mak yanie. well she is tailor . expert . learn from expert okeyy. anddd its great.

bila aku pakai tudung tu - yang ak pilih sendiri material and jahit sendiri - almost everyone tegur. weeeee tau tak betape suke dan riang gembiranyee hati aku. hahahaha macam kanak2 sikit lahh tapi ada aku kesah . my effort tau. ingat senang. cettt mmg senang je sbna'y aku je buat susah . ngeeee :D

since ramai yang tanya aku pon try laa buat lagi bile start cuti and upload laa kat instag n twitter . marketing bebeh . hahhaha . saat ada orang nak tempah hati aku melonjak gembira tak terkata . weeeeeeeeeeee ~ lagi . tapi aku rasa cuak jugak . aku baru amatur . jahit pon biasa2 je . senget sikit2 tu mestilah ada . tu yang takut nak jual tu . tapi bile siap je jahit satu tudung , seronok sgt. rasa mcm menang piala sumbangsih . weeeeeee ~ lagi . hehehe propa kuat betul.

so, aku mencuba sesuatu yang baru untuk aku which is menjahit andd aku rasa sangat seronok , i am enjoying every single minute in sewing . alaaa ak jahit gune mesin jee . mesin singer , baru lagi tau . hehehe . maybe someday bole buat branding sendiri . hahaha angan-angan beb . ehh bukan lah tu impian . impian baru haja ~








ni antara tudung yang aku dah berjaya dgn jayanye buat , ecececece *bangga sekejap . hehe . mula2 aku mmg buta tuli lah bab2 jenis kain ni tp ak blaja laa kenal sikit2 . jenis kashibo , chiffon . tapi tu maknye , ada lagi anak-anaknye , kashibo linen laa chiffon tah pape tah . hahhaa . aku langsung tak kesah , yang penting sedap selesa dan tak jarang . yess!! tu laa motip utamanyee :)

at the end of the day , aku sedar untuk memulakan dalam mencuba sesuatu yang baru memang agak cuak dan takut tapi once you try and you succeed it will become the sweetest thing ever ~ hehehe

dulu ada orang penah cakap kat aku " perempuan bukan perempuan kalau tak tau masak , tak tau mengemas , tak tau menjahit " - well aku dah betul-betul perempuan lah makne'y kannn . hahahha  :)

Comments

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti