Checklist yang dipandang aneh



Assalamualaikum wbt.

Library ni dah semakin kosong, maklumlah dah hampir pukul 10 and kejap lagi mesti abang librarian tu pusing untuk bagitau library dah nak tutup. Kertas-kertas aku yang penuh data ni masih bersepah kat tepi aku. Data dah habis key in and dah kiraaa dah cuma belum betul-betul analyse data ni secara terperinci. Puhhh penat.

Berbalik pada tajuk entri belog aku harini pasal checklist. Aku rasa sejak tahun lepas aku ada cakap kat housemates aku yang aku nak naik bas express yang pergi jauh-jauh macam pergi Kelantan ke Johor ke Pahang ke tak kisah lah yang penting jauh yang mana berejam jugak lah naik bas tu. Aku pon tatau signifikan dia apa teringin aku tu sampai depa semua dok pelik lah apesal lah nak sangat nak naik bas express lagi-lagi yang dua tingkat. Hahahahhahahaha sebenarnya memang kelakar pon, tah apetah lah aku ni pepelik je. Mungkin efek sebab selalu sangat tolong hantar housemates pi terminal bas untuk naik bas balik kampung kot, tengok vibe dia macam best je. Mana taknya aku balik drive sorang kot, bosan yakmat.

Yang keduanya checklist nak pergi Kuantan. Yee kengkawan, Kuantan yang tahpape tu (marah budak2 Kuantan, ngahahahha). Sejak dari degree lagi memang ada rasa nak pergi Kuantan, dimana sebab utama dia adalah seketul shakirah belajar kat UIA Kuantan. hmmmmmmmmm. Dia dok situ dari degree sampai master asyik cakap bila tah aku nak gi sana, padahal dia dah pergi jejak USIM jejak UPM. Ngehehhhhhhh. Ni bila dia nak sambung PhD kat situ jugak kalau aku tak datang Kuantan jugak tatau lah teruk mana perangai member dia sorang ni. ngehh

So, here we go. 

Pergi Kuantan teman Shakirah masuk sekolah balik and after that balik KL naik bas express yang aku dambakan tu. Dapatlah seketul hajar settle kan dua checklist yang selalu dipandang sepi aneh. Kiranya aku menyambut tahun baru dengan meng 'accomplish' kan checklist aneh tu. 

Hahahhahahahaha. Bila dah tulis terasa kelakar pulak, amende lah itu pon boleh jadi checklist. 

Serius haja aneh.
Maka berjalanlah seketul hajar dan seketul shakirah ke Kuantan yang mana seketul hajar dari arah selatan selangor manakala seketul shakirah dari utara selangor dan keduanya bertemu di lrt Gombak sebelum menyinggah makan tempoyak ikan patin di Temerloh kemudiannya gigih menyambung perjalanan hingga tiba di Kuantan. Setiba di Kuantan, keterujaan hajar mula terlihat pabila ditunjukkan padanya bangunan UIA yang gah dan suasana teluk cempedak yang nyaman ditambah pula dengan keenakan rasa sara boat noodle dan kemanisan mango cake dari Kula Cakes, perghhh hatinya bagai di awangan seketika. Namun semua yang indah pasti akan berakhir, penghujung perjalanan mengenali Kuantan yang seketika ini disimpul rapi dengan pengalaman pertama menaiki bas express untuk pulang ke kota raya dan kembali ke realiti yang tidak semanis rasa Kula cakes bahkan hampir semasam  kerabu kangkung di sara boat noodle. 

Terima kasih buat seketul shakirah yang gigih membawa seketul hajar berjalan mengenali Kuantan yang terasa permai lagi damai. 

Berjalan ke sebuah tempat baru memberimu sebuah rasa baru yang mampu meniupkan satu semangat baru 💛



Teluk Cempedak, 2020


Loteng Teluk Cempedak, 2020


Teluk Cempedak, 2020



    

 Coffee Bean KCM, 2020


Coffee Bean KCM, 2020




Sara Boat Noodle, 2020



Kula Cakes, 2020




Comments

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti