2019 tentang apa ?

Brek tangan aku tarik perlahan pabila selesai parking kereta depan rumah sewa. Lelah memandu seorang dah semakin aku lali dari hari ke hari meskipun kekerapan aku balik kampung boleh tahan jugak lah sekarang. Bab yang aku malaih sekali adalah bab nak unpack barang lepas balik dari kampung. Kat bonet kete belakang nun ada satu beg biru ikea penuh baju yang aku baru angkat dari ampaian tadi belum sempat lipat lagi, satu beg balik kampung baju and toiletries and barang tahpape tah lagi. haih perempuan banyak nau barang.


Aku raikan tahun baru 2019 kat atas tilam empuk lepas penat kerja part-time cafe tadi siang, takde perasaan nak tengok bunga api atau tengok konsert ambang tahun baru yang dulu aku selalu excited nak tengok. Mungkin waktu tu aku kurang solehah suka sangat tengok nyanyi-nyanyi (mak aku panggil konsert bunyi ni). Mata aku menala ke siling merenung kosong seolah mengimbas segala yang berlaku pada aku sepanjang tahun 2018, bagaikan ada layar putih menayangkan semuanya di siling bilik. Ucapan tahun baru yang dihantar di whatsapp dan pos ucapan tahun baru di sosial media bagai peringatan buat aku untuk menghadapi tahun baru yang bagaimana.

Apa azam tahun 2018 aku? Dah habis capai ke?
Apa yang aku buat 2018 hari tu?


Comments

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti