Balik Kampung




Pernah tak bawa kereta sampai rasa takut? Aku pernah.


Tempoh hari aku demam sampai rasa lemau tapi sebab kerja dan eksperimen aku yang masih beratur menunggu untuk disiapkan aku hadap je bangun. Aku pergi klinik ambil ubat dan sambung kerja macam biasa. Sampai satu ketika aku lemau macam kerepek masuk angin punya kondisi, mak aku telefon tanya khabar. 

Satu je benda yang aku tak boleh tahan kalau waktu demam. Aku tak boleh dengar suara mak, aku terus rasa nak melepet dengan mak. Aku rindu mak. Aku siapkan kerja macam lipas kudung dan pappp aku masuk kereta pecut balik kampung.

Aku pecut. Yaa aku pecut sampai aku rasa takut dengan cara aku bawa kereta.

Mungkin dalam doa mak aku, ada terselit sekali doa untuk aku selamat. Alhamdulillah aku selamat sampai kampung lepas pecut macam schumacher kat litar lumba.

Malam tu demam aku lagi mencanak naik. Tapi esok terus baik.

Nampak tak kesan balik kampung jumpa mak. Dahsyat kan.Terus baik dan petang tu terus pecut balik uni semula. Macam tahpape balik satu malam semata je cenggitu.

Penangan homesick.

Demam ni macam reset button. Aku rasa aku boleh buat semua tapi aku lupa badan aku tak boleh gila buat semua camtu. 

Bai. 

Comments

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti