embah dah pergi ......

assalamualikum wbt.

1040 - mak msg
embah tenat dah masuk hospital Tg.Karang pagi td . Doakan embah
 dalam mamai aku bangun tersentak. ehh jap bukan malam td kenduri doa selamat utk embah ke. terus on lappy. on fb. im abg anas. usha fb embah.com. terus naik bilik. nak balik cepat. cepat. cepat. cepat.

tapi ... tak cepat pon. ak lambat. lambat. lambat sgt. sgt.  kemas bilik. basuh baju. lambat sgt. kenapa aku lambt sgt wktu nih.

1230 - mak call
jaa..embah dah takde (dlm esak)...embah dah takde...mak ingat nak balik rumah kejap tibe2 cik kom call mak bgtw embah dah takde...baliklaa jaa..
aku diam. terkedu. td pegang fon nak call prebet nak g ktm tapi.. ak pandang kasut. lama. pakai cepat. lari turun bawah. yanie. yanie. yanie. nak balik cepat. nak tengok embah. aku sayang embah.

clueless. aku blurr sgt. ak tak tw nak buat apa. sg.buloh. pudu. kuala selangor. rumah embah. otak aku lambat. lambat sgt. nangis. nangis. nangis lagi.

sebab aku sampai rumah embah lambat. semua dah balik dr kubur. jenazah embah dah selamat dikebumikan. tak sempat tengok. tengok mak. tengok ayah. mata merah. ayah sedih. aku jadi sedih.


 family day embah.com

embah sayaaa..


the last picture - embah dah sakit. baru keluar dr kpj damansara. duduk kat umah wak mah. before balik usim hari tu, embah mcm ni lah aku jumpe. embah mengeluh sekali. sakit perut. tak selesa pakai bengkung. tulang belakang embah retak so, embah kene pakai bengkung utk rapatkan balik n bagi selesa. 

dah mcm ni baru rindu embah marah2 sbb lambat dtg rumah embah walaupun dah lama cuti. rindu sgt. terkilan.

semoga arwah embah tumirah sentiasa dicucuri rahmatNya dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman ; al-fatihah
saya sayang embah saya. saya nak raya mana lepas ni. saya dah takde embah. 

Comments

Popular posts from this blog

#TipsHidup : Medical Checkup di Klinik Kesihatan Seri Kembangan

Bagaimana Spongebob menangis?

Aku tak pasti